Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Mats Jedmo
Webbmaster

Hur mycket gick det nu åt ?
Tja jag köpte ju en 1-litersflaska för att prova och den räckte till ett hjulhus och en ytterskärm så på tisdag får det handlas till andra sidan också.
Var det nu värt det då ?
Ja inte om man bara skall spruta ett hjulhus men så här ser kalkylen ut:

En 500 ml sprayflaska kostade ca 135 :- medans en 1000 ml ( utan spray !) som jag köpte kostade ca 175:- plus sprutpistolen som gick på drygt 250:- men den fungerar ju flera gånger samt en flaska förtunning vilken jag inte minns vad den kostade. Så för 2 hjulhus inklusive 2 framskärmar blir det 60:- dyrare med denna variant men definitivt mindre söl och dessutom är det lättare att hälla upp lite i en liten burk att doppa penseln i när man skall ta det där lilla man inte kommer åt med sprutan så jag är nöjd.
Jag tycker dessutom inte att det var så söligt som jag vill minnas att det var förr i tiden med alla sprayflaskor där munstycket satte igen sig och strålen gick snett varpå den hamnade på fel ställe.
Drivgasen i sprayflaskorna luktar ju inte mumma heller och här är det ju tryckluft men OK bodymassan luktar ju en del så se till att ha andningsskydd och väl ventilerat.

Jo nu ser det ju bättre ut än när jag i höstas plockade isär bilen men hmmmm hjulupphängningen är ju målad…..

hjulupp_1

Det får nog bli lite ny färg på den nu när jag ändå är i farten, undras vad som blir bra ?

Kanske…

hjulupp_2

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

• Det här svaret redigerades för 9 månader, 3 veckor sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng