Svar till: 16v turbo motor sitter fast

Forum Modellspecifika forum OG900 16v turbo motor sitter fast Svar till: 16v turbo motor sitter fast

Johan
Deltagare

Hey och tack för snabbt svar.
Jag har 2 motorer till hemma och undrar då om dessa block går att använda. Bifogar bild.
Tanken är ju att jag ska hissa ner motorn bult in i min Saab 99 ’76 och vad jag hittills har läst mig till så går det inte att använda blocket med tändkasett (på bilden) då detta blocket är rakt i jämförelse med det aktuella i frågan (B202s Saab 900) rätta mig gärna.
Jag har också en B201 motor ifrån 99 Turbo som går att använda och undrar då om det går att använda en 16v topp på den.
Eller kan man montera växellådan ifrån 900:n på 9000 motorn? Ursäkta om jag ställer dumma frågor, men jag har inte så stor koll 🙆🙈

Väldigt tacksam för alla svar. Mvh Johan

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng