Svar till: 16v turbo motor sitter fast

Forum Modellspecifika forum OG900 16v turbo motor sitter fast Svar till: 16v turbo motor sitter fast

#466293
saabaero
Deltagare

Toppen med oljerör ovanpå kammarna flödar sämre än dom nyare 2.0 topparna som inte har rören ovanpå.
Sen kan man byta till 900 2.1/9000 2.3 91-93 toppen med. den flödar mer men sänker kompressionen liiite

Om infon på 900aero.com stämmer är det ganska liten skillnad mellan B212 toppen och den sista versionen av B202 topp.
Är det lönt att byta kan man undra ?

B202 symmetric ports (new generation, no oil feed pipes)
SAAB Part no: 9107376
Intake port (height, width): — mm,– mm
Exhaust port (height, width): — mm,– mm
Combustion space volume: – cc
Flow intake: 182* CFM
Flow exhaust: 165* CFM
<picture of head>
<picture of intake port>
<picture of Exhaust port>
<picture of combustion space>

B212 & B234 ”longhead”
SAAB Part no: 911535
Intake port (height, width): 31 mm,43 mm
Exhaust port (height, width): 27mm,42 mm
Combustion space volume: – cc
Flow intake: 192* CFM
Flow exhaust: 170* CFM

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng