Svar till: 16v turbo motor sitter fast

Forum Modellspecifika forum OG900 16v turbo motor sitter fast Svar till: 16v turbo motor sitter fast

Johan
Deltagare

Saken är den att i denna bilen så vill jag bara få i en vassare motor än original och ha den i bilen tills att jag byggt klart min andra 99 som blir bakhjulsdriven med runt 500hk och där blir det en B234 motor och då kommer det vara lite mer noga med vilken topp, insug osv jag skall ha för att få ur mest kräm. 👍

Men återigen in på denna bil och motor (som skall bli original igen när den andra är klar) så undrar jag om jag kan använda vattenpumpen ifrån 9000 istället för 900ans. Den kanske blir för nära torpedväggen med 9000 pumpen, men jag har tänkt och vill använda Trionic 5,5 och då behövs vevaxelgivaren som väl sitter på remhjulet ser det ut som.
Vilken växellåda bör jag använda, jag har både en 5vxl årsmodell 90 skulle jag gissa då motorn va 90. Och 2 st 4vxl ifrån 99:or.

För övrigt så kommer här lite bilder på vad som hänt hittills.
Detta är kolvarna och cylindern i 9000 motorn och jag tycker den ser ut att må väldigt, väldigt bra.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng