Svar till: Saab og9-3 2.0t

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab og9-3 2.0t Svar till: Saab og9-3 2.0t

Gjorde den operationen på min 9-3og i sommars! ingenting är fördraget men har man en bil som donator blir det väldigt enkelt,

Börja med att leta upp nr5 och 16 har jag för mig i säkringshållaren på vänster sida av instrumentpanelen (kablarna har stift som är iträda i hållaren så lirka ut dom) sen går kablarna ner mot golvet där det blir en skarv men samma sak där pilla ut stiften i kontakterna, enklast är ju att bryta sönder och såga lite för att få ur stiften på kablarna hela på donator bilen,(Håll koll på vilken kabel som är vilken pga av olika längder)

Sen från skarven går kablarna hela vägen mot stolarna i bilens kabelhärva Vänster och Höger stol,
kablarna sitter i kontakterna vid stolarna på samma sätt med stift så dom måste offras dom med!

Sen går det en signalkabel ifrån högerstolens kontakt över till boxen under vänsterstolen
Har man tagit befitliga kablar ifrån en 9-3 så kan det ju inte bli fel för stiften är bara klicka i på din bil och vips du har el till stolarna!
Så jag gjorde men finns absolut enklare sätt att dra ström till stolarna 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng