Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Mats Jedmo
Webbmaster

Dags för en bildgåta……..

drain

duct

intag

Jo i dagens garagande fick jag för mig att titta efter hur det såg ut i luftintaget till kupéfläkten……

Första bilden visar ju dräneringshålet på undersidan av ”struten” mellan karossen och fläktkåpan, den visste jag inte ens om innan jag skruvat loss struten så alltid lär man sig något nytt.

Bild nummer 2 är tagen in i struten och visar lite barr Å löv eller böös om man så vill.

3:dje bilden visar hur det såg ut åt andra hållet, ifrån strutanslutningen och in i hålrummet nedanför luftintaget, en himlamassamycket böös låg det där. Detta torde väl samla på sig fukt vid regnväder vilket påskyndar rostangrepp:-(

Jaja, nu har jag dammsugit rent där i alla fall.

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

• Det här svaret redigerades för 9 månader, 2 veckor sedan av .
  • Det här svaret redigerades för 9 månader, 2 veckor sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng