Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Forum Övrigt Projekt / Min bil Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Hej igen. Tänk vad det tar lång tid emellanåt och komma vidare. Har varit en massa aktiviter i garaget, men inte så mycket med Bruno… Mest MG och Alfa och nya hjullager på vår SAAB 9-3 (2012)….Men nu har jag äntligen plockat bort dörren på passagerarsidan för att titta på rostbubblorna och visst var det hål bakom bubblorna… Men inte värre än add det gick att skära ut 10 cm på längden och 20 mm på höjden på tre ställen. OK, man kan byta ut hela nederdelen, men då förlorar man ju lite av orginaliteten… Så,. svetsat och spacklat lite nu (insåg för sent att det var tennspackel på ett ställe) så det blev lite sprakande att svetsa. Har också passat på att fixa ge Bruno nya kol i startmotorn och bytt kylarslangar. Hålet i vattenpumpen är också fixat med ett nytt lock (TACK Matthias Ro och Erik Ra). Paketen kommer på löpande band nu och nästa steg är att byta stötdämparna, samt några bussningar i framvagnen. Sen blir det ett nytt avgassystem (Tack Fredrik E), då det gamla var krokigt och tilltäppt. Funderar på att techtyla lite också så att bilen håller sig i det skicket den är nu.
Tips på techtyl som är lagom flyktig?
Passade också på åka med SAAB klubben till Phtagoras industrimusseum i söndags. Jättekul aktivitet. Tack alla ni som gjorde det möjligt.
Så, om jag bara får dit dörren, huven och avgassystemet så kanske det blir åkande av i februari.
Tor

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng