Svar till: Denna gång 900i 16 88b.

Forum Övrigt Projekt / Min bil Denna gång 900i 16 88b. Svar till: Denna gång 900i 16 88b.

Ok!
Lite tjatigt med bakljus så därför går jag emellan med stötfångare.
Om man kikar noga på bilden ser man att stötfångaren liksom ligger högt och att glaset ligger innanför men emot.

IMG_20200122_092628-1

Jag trodde att det var en stukad skena eller fäste. Men det visar sig att höljet krupit ur skåran i skenan som ska hålla linjen på höljet.
Detta kläms ihop längst ut med hjälp av skruvförbandet till fästena för stötfångaren.

Här ska man se att höljet ”reser” sig ju längre ut mot hörnet man kommer.

IMG_20200125_151519

När jag hade nere allt så passade jag även på att ta loss fästena och måla upp dom.

IMG_20200125_182420

En sak man måste tänka på. Man måste lossa stötfångaren från sina fästen och skruvarna längst ner i bakkant på sköldar nä för att få loss stötfångaren, det är ju frestande att lossa fästena men då får man inte loss stötfångaren utan våld för dessa sitter snett i förhållande till ”demonteringsrikningen” så dom ”kilar”. När man ska ha loss dessa muttrar som håller stötfångaren så måste man ha tålamod, det är väldigt lätt att dra av bultarna. Dessa sitter fast i stötfångarprofilen med ”spliens” som är svåra att ersätta. Så mycket smörja lång tid före och ”väckning”.
Men jag fick faktiskt snitta en mutter som inte ville ge sig. Det går att komma åt med en liten ”peppekakemaskin” med liten trissa.

Som ni nog förstår så spårade ju detta ur.
Jag har här polerat lacken under listen samt gjort rent och smörjt listen.

IMG_20200125_182407

IMG_20200125_182411-1

• Det här svaret redigerades för 8 månader, 4 veckor sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng