Svar till: Motorbyte KRÅNGLIGT

Forum Modellspecifika forum 90/99 Motorbyte KRÅNGLIGT Svar till: Motorbyte KRÅNGLIGT

Johan
Deltagare

Hej.
Jag vill tacka för all information och tips jag har fått. Jag va nära på att tänka om men har fått upp gnistan igen.
Motorn är dom sagt en B202 långmotor 1987 ifrån 9000 med okänd originaleffekt (160 sa jag till besiktningsmannen) motorn har bröstkåpor ifrån 0g900 -90 samt växellåda ifrån og900 -90. Trionic 5.5 skall jag ha då motorn har Trionic 5 vad jag förstått i originalutförande. Vilket inte og900 hade (rätta mig gärna men jag hittar ingen information om det).
Bifogar bild ur min bygghandbok (SFRO) där jag har uppfyllt de krav/villkor som de har skrivit (ej huvudcylinder då jag inte kollat upp den än)
Jag renoverar hela bromssystemet och svarvar nya rostfri kolvar, svarvar skivorna, köpt gasdämpare fram och bak och bygger om länkarmarna för annan infästning av dämpare bak.
Någon som har några invändningar?
Mvh Johan

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng