Svar till: Saab 96 -62 Reservdelsbil som skrotas

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -62 Reservdelsbil som skrotas Svar till: Saab 96 -62 Reservdelsbil som skrotas

holmberg
Deltagare

Känns ju som ett rätt så onödigt jobb att fräsa bort fästena. De är väl inte i vägen för något?

Nej visst undrar man varför det är gjort, skulle vara kul om någon vet.

Har fortsatt plocka ner bilen lite då och då, hela bakaxeln med fästen är bortkapat, dvs lite mer än på bilden nedan.
ECF50996-E04A-498C-9F59-7080B942F2A8

Samtliga rutor är uttagna och idag lyfte jag motorn.
4CF3360A-3209-45C1-9CBB-4B7B80231DD8

Det hade varit betydligt enklare att ta växellådan samtidigt, men först visste jag inte hur man delade växelknuten. Till slut förstod jag att det var en konisk skruv och gick att gänga ut mha muttern, men i andra änden är en annan typ, vet någon hur jag får ut den? Har provat slå från andra hållet men vet inte om det är rätt taktik.
C63D122C-80EB-403A-956F-3450E69BF8FA

Behöver man dra ur drivaxlarna eller släpper de att ändå när växellådan kommer fram lite?

• Det här svaret redigerades för 8 månader, 3 veckor sedan av .
  • Det här svaret redigerades för 8 månader, 3 veckor sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng