Svar till: Parallellprojekt! 900S '90

Forum Övrigt Projekt / Min bil Parallellprojekt! 900S '90 Svar till: Parallellprojekt! 900S '90

Nu har jag äntligen kommit mig för att sy kanaler till förarsätet påsar. Detta har jag ju visat förr men för Er som kanske vill göra samma sak så visar jag mer detaljerat hur jag när mig åt med detta ”stölleprov” som min morfar skulle ha sagt.

Sitsen syr jag först i tvärsömmen. Då syns inte min nya söm.

IMG_20200208_104931

(Sedan sys kanalerna som är längsgående.)

Jag nålar för att det ska sitta fast bättre under tiden jag syr.
IMG_20200208_104924

När jag syr ryggen är det lite krångligt att få in allt material i symaskinen.
Men det går. På samma sätt som på sitsen syr jag tvärkanalen längst upp först.

IMG_20200209_095200

Dom längsgående kanalerna sys på samma sätt som sitsen.
Jag syr på ena sidan av inviket. Att sy genom ”allt” blir för tungt och tjockt. Jag nålar även här, man måste tänka till så man inte vrängr in nålarn i galonet…

IMG_20200209_101222

Såhär sätter jag tyget i maskinen och matar med med fingrarna så att jag hamnar rätt med sömmen.

IMG_20200209_101641

Dåså, nu väntar bara brottningsmatch med att få dit allt på stolen…
Stolen ska göras iordning så att värmen fungerar oxå men detta återkommer jag till.

• Det här svaret redigerades för 8 månader, 3 veckor sedan av .
Bilagor:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng