Svar till: Renovering av min gamla Turbo 99’a

Forum Övrigt Projekt / Min bil Renovering av min gamla Turbo 99’a Svar till: Renovering av min gamla Turbo 99’a

gv8
Deltagare

Helt underbart att se. En Silverfärgad og900 från 84 var det som startade mitt intresse för Saab.
Som vanligt finfint jobb.

Det är mysigt att sitta och titta på fina svetsjobb

Kul att ni gillar att mina försök att plåtlaga klenoderna.
Håller med om att plåtjobb är bland det mest givande och hålla på med.
900’an var tacksam eftersom den i grunden är i ett bra och orört orginalskick.
När det gäller turbokarossen så har den blivit mer eller mindre dåligt lagad efter en skada vänster bak. Skulle tro att dessa lagningar var orsaken till den var rostskadad i detta område redan när jag köpte bilen 1984. Jag började lappa och laga rostskadorna på den tiden utan nån tanke på att behålla orginalutseendet. Nu skulle jag helst vilja göra om dessa lagningar men det är kanske att ta sig vatten över huvudet.

Som synes på bilden nedan så är innerskärmen på hjulhuset lite lappad och lagad men jag låter det nog vara så, åtminstone tillsvidare.
Nederdelan på innerplåten får en ny plåtdel eftersom den gamla var sönderskuren längst ner, så man kan säga att jag återställer orginalutseende här.
1_20200219_194122_40

Även balken byts eftersom den gamla var sönderskuren, antagligen av den plåtverkstad som lagade plåtskadan någon gång före 1984.
2_20200219_194251_40

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng