Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…* Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

M.Broberg
Deltagare

Lite uppdatering.

pillade runt med mätarhusen lite för att flytta hastighetsmätaren.

Sen så var det det där med Check Engine lampan som trionic har, min -85 har aldrig haft check engine lampa och saknar plats för det. Dock fanns det en ledig plats där choke lampan sitter.

så jag tänkte att jag flyttar över färgfiltret från det nyare mätarhuset så löser sig allt. Så enkelt var det såklart inte, vissa lampor har flyttat plats med åren så det gick inte.

Till slut tog jag en plåtsax och klippte i dom bägge färgfiltrena så att check engine blev fri och överlappar det gamla filtret där choke lampan satt.

Såhär blev resultatet när jag håller upp huset mot solen.

IMG_20200224_132558

Då var den detaljen klar, ska fortsätta på kabelhärvan till T5 nu tänkte jag. kan jag hitta 5 cm kan jag nog ha boxen på org plats vilket vore smidigt.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng