Svar till: OG 900 Mcy "Miss English"

Forum Övrigt Projekt / Min bil OG 900 Mcy "Miss English" Svar till: OG 900 Mcy "Miss English"

lostmygun
Deltagare

Sedan några månader tillbaka så har ”den här tösen” ny husse. Jag har letat efter en montecarlogul og900 cab i ett par år. Har importerat tidigare och är egentligen inte rädd för det, men det kan vara ganska tidskrävande. Mitt ”hetaste” objekt som jag missade var i Italien, rätt känsla mellan mig och säljare, men jag hade inte möjlighet att åka just då och några veckor senare dök den istället upp i Tyskland med dubblerat pris. Men trots jag sökt både i Sverige, Europa å USA så har objekten varit få, i alla fall de med en rimlig prislapp så att jag var på väg att ge upp.

Ett tag var jag inne på en onyx-gul ng9-3 cabbe (MY 08) som stod i Texas. Men den rätta känslan mellan säljaren och mig infann sig aldrig så jag backade.

Helt slumpmässigt råkade den tidigare ägaren till Miss English se att jag sökte en montecarlogul cabbe och han kontaktade mig. Jag kastade mig i bilen och åkte och tittade. Det tog sekunder för mig att inse att denna bil ska bli min! Jag kunde konstatera att var tok-seriöst arbete nedlagt på bilen, vilket bekräftas av denna tråd, som jag vid köpet inte kände till. Mitt mål i närtid är att besiktiga inför sommaren. Därefter kommer jag låta någon kunnig laga de två-tre rostangrepp som finns i (vänster skärmkanter och ovan hörnet på vänster baklykta) och sen satsar jag på troligen på en hellackering. Med ett motorrum och en inredning som i mitt tycke är bättre än nytt finns inga alternativ.

Redan nu är det så gott som uteslutet att bilen kommer få uppleva regn och grusvägar. Det är ett passerat kapitel för denna bil.

Jag inser att jag inte tagit över en stafettpinne. Det är en hel timmerbil med stafettpinnar där massor av tid, kärlek och pengar lagts ned. Jag ska förvalta så gott jag kan. Hoppas på att vädret kommande helg tillåter att hon kan få komma ut ut garaget och fotograferas – jag har fått en del gjort, men en mycket återstår.

• Det här svaret redigerades för 8 månader sedan av .
2 användare tackade författaren för det här inlägget.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng