Svar till: SAAB OG900 EP T16 Serie. 013455

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB OG900 EP T16 Serie. 013455 Svar till: SAAB OG900 EP T16 Serie. 013455

Mr_SunBear
Deltagare

Kul uppdatering som vanligt. Imponerad hur noga du är och hittar alla delar. Skulle med villja få ihop ac på min gröne framöver. Den hade ju det från början. 🙂

Gällande nippel.
På min gröne sitter det en 90 graders nippel. Bilen är ju en LTT från början. Kan dock inte garantera att det är originalturbon från fabrik. Den Turbon jag monterade ihop med ”nya” motorn var den som följde med i köptet av bilen sas.

IMG_1715
IMG_1734
Clipboard01

Även de två nya turbos jag köpte när SAAB reade ut dem har 90 graders nippel anslutning och inte en rak. De var till FTT vill jag minnas men det är eg ingen funktionell skillnad på dem de funkar 100% på FTT/LTT. Det sägs att Tryckregulatorn ska vara annorlunda på LTT/FTT

IMG_1955
IMG_1956
IMG_1958

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng