Svar till: Saab 99 -83 (Original)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 -83 (Original) Svar till: Saab 99 -83 (Original)

Lsoderlund
Deltagare

Går långt mellan uppdateringarna, trots att jag försöker hålla upp motivationen. Målet är att få ut bilen på vägen igen. Gått snart gått exakt 10 år sedan den senast var ”ute i trafik”. Under våren 2010 så ställde jag av bilen och gav mig ut på upptäcktsjakt på reservdelar och man har radarn igång för att hitta delar som man kan behöva eller hålla i lager. Hittat de två sista delarna för fronten som jag behövde byta ut. och har även rengjort torkarmotorn, så nu är det inte alls långt kvar.

Garaget har dock blivit ett upplag för allt möjligt, så arbetsytan är inte alls bra, men ska försöka forcera detta. Bilen förtjänar verkligen att få komma ut och nöta lite mil, framförallt när målgången nu varit väldigt nära under väldigt lång tid.
99an
Nuvarande status, däremot huserar garaget även og900 caben och en massa bråte som måste sorteras och hanteras.

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab NG9-3 SC ´07 "Andrabruksen"

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng