Svar till: SAAB 96 mc-66 (snövit)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 mc-66 (snövit) / Svar till: SAAB 96 mc-66 (snövit)

    mars 23, 2020 at 19:52 #468369

    Har börjat lite smått med att laga den första rosten på bilen nu. Underredsmassan satt som berget på sina ställen så det var bara att plocka fram varmluftpistolen och en skrapa. Sen fick jag lite förstärkning av min morfar som ville vara med och leka lite med Saaben.

    snovit16
    snovit18

    Skar ut en bit i min extra front.
    snovit19

    Och sen samma bit på bilen, lite klurigt att mäta men tror det blev ganska bra.
    snovit20
    snovit21

    Kanten på den ny fronten var inte den bästa så den byttes också.
    snovit22
    snovit24

    Grovslipat svetsfogarna.
    snovit23

    Fortsatte lite längre in i hjulhuset där jag vet att det var ett rosthål. Jag tror att det är en kombination av bromsvätska och vägsalt som har fått det att rosta så fint här. Någon tidigare gång hade någon också popnitat på en plåt över lite mer rost.
    snovit25
    snovit26

    Lite av rosten var i golvet på bilen och i lite dumma vinklar så jag åkte till min morfar och byggde en karossnurra av två gamla motorstativ.
    snovit27

    Hittade lite skrot som blev bra till snurran.
    snovit28

    Fick svetsa ett rör mellan motorstativen för att få det stabilt men nu är bilen på sidan. Blir ju lite lättare att jobba på undersidan nu jämfört mad att ligga på golvet.
    snovit29

    • Det här svaret redigerades för 4 år sedan av farmerson.
    • Det här svaret redigerades för 4 år sedan av farmerson.
    • Det här svaret redigerades för 4 år sedan av farmerson.