Svar till: Saab og900 turbo cab ´87

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab og900 turbo cab ´87 Svar till: Saab og900 turbo cab ´87

Lsoderlund
Deltagare

Vi kör väl en uppdatering på denna också.
Strax innan garagering inför vintersäsongen 19/20 så började höger främre ok trilskas. Det började ligga an, för att endast släppa efter någon timmes stillastående. Oket är i ett sådant skick att jag inte bedömer det vara värt att renovera med ny kolv och packningar. Framförallt inte när man jag lyckades få tag i original-ok fram för bägge sidor. Beställde även främre bromssatsen från klubben, vilken inkluderar skivor, klossar och monteringssats. Tror även jag ska byta bromsslangarna när jag ändå är igång. Alltid lättare att jobba med nya fräscha delar än att försöka para ihop gammalt och nytt. Problemet är väl mer att man nu även vill uppdatera bakre bromsarna med samma operation, nya slangar, ok, skivor och klossar.

ogcab

Någon som gått över till stålomspunnet och kan svara på om det är värt merkostnaden mot vanliga i gummi? Kommer ju inte lappa bilen runt några motorbanor, utan vi pratar alldaglig sommarkörning.

Fick även hem detta lite roliga tillbehör, om man nu kan kalla det det. En Saab Pilot-jacka, givetvis NOS. Har sedan tidigare en NOS S&R-jacka, men den passar sig nog bättre i 99:an. Denna får hänga med i caben istället.

jacka44

jack2

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab NG9-3 SC ´07 "Andrabruksen"

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

• Det här svaret redigerades för 6 månader, 2 veckor sedan av .
  • Det här svaret redigerades för 6 månader, 2 veckor sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng