Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Mr_SunBear
Deltagare

Liten uppdatering som rör familjens Toyota, den fick lite omvårdnad nu i påskhelgen. Egentligen skulle jag o dottern bara tvätta av bilen vilket också gjordes i det fina vädret. När detta var klart så kände jag för att testa nya polermaskinen på stötfångaren bak som har en hel del lackskador.

Sagt o gjort maskinen plockades fram och en skred till verket. Det kunde ha slutat här men det gjorde det inte, det blev som så att hela bilen blev maskinpolerad och fick en omgång vax på sig och däcken fick sig lite smörj. Det är första gången sedan bilen var ny (2008) den blev maskinpolerad, far min har bara vaxat bilen för hand en gång om året. Under de 3 åren vi ägt bilen har den bara tvättats och servats typ, så lacken hade verkligen miljarder tvättrepor och liknande. Så skillnaden blev märkbart påtaglig till det positiva.

Lacken har som sagt fortfarande skador och repor som inte maskinen tog bort, iaf inte med medel jag hade hemma, ska införskaffa ”proffs” medel framöver. Jag ska göra om detta i sommar och rengöra lacken rejält innan rubbning och polering. Skickar med ett par bilder på resultatet.

IMG_5263

IMG_5265

IMG_5267

IMG_5282

IMG_5284

IMG_5289

IMG_5293

IMG_5297

IMG_5311

IMG_5319

IMG_5321

• Det här svaret redigerades för 6 månader, 1 vecka sedan av .
  • Det här svaret redigerades för 6 månader, 1 vecka sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng