Svar till: Saab 900 "Lollo"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 "Lollo" Svar till: Saab 900 "Lollo"

nisset16
Deltagare

Hej!
Alltid trevliga uppdateringar! Den där cromgrillen finns det folk som suktar efter, grymt fräsch, bilen i sin helhet med såklart!
Å så frågorna 😊;
Hur sitter emblemet/Hur dementeras det? Produkter och metod för putsen?
Läge att prova mc-batteri och behålla orginalplacering?
Resterande avgassystemet blir det också bytt?
IC byte på g med?
Mvh
Mathias

Ja grillen var svår att jaga rätt på, den är man rädd om 🙂

Emblemet sitter med ”styrpinnar” i 2st hål försedda med platsclips.
Använder ett demonteringsverktyg för liknande jobb; skadar inte lacken samt går väldigt lätt.
Detta kit ska jag nog införskaffa så man har ett helt kit (jag har i dagsläget bara 1st av rak modell):
https://verktygsboden.se/demonteringsjaern/demonteringsjaern-i-nylon-5-delar?vat=1&gclid=EAIaIQobChMIwI-vxLfn6AIVBLYYCh1_OwgFEAQYAyABEgIBGPD_BwE

Tror inte det blir aktuellt med MC-batteri. Har teori om Optima liggandes i reservhjulsbaljan, men de är ju en ganska dyr lösning.
Annars batteribox skruvad i bagagerumsgolvet samt behålla bef. batteri. 35mm kabel verkar kunna räcka till för matningen fram.

Byter även resterande system, men vet ej till vad. Tänker att de får växa fram lite 🙂
Har ett komplett JT 3″ liggandes, men av tidigare erfarenhet brukar det bli tajt och svårt att få bra vid bakaxel-böjen. Vill inte att de skramlar eller tar i.
IC behålls original, även om man är sugen på nytt. Tänker att den största flaskhalsen mot stora effektuttag är de gamla styrsystemet (också).
Men de går ju bra att konvertera till Trionic från nyare Saabar… 🙂

MVH Nils

1 användare tackade författaren för det här inlägget.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng