Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Mr_SunBear
Deltagare

Hej! Shit vad bra 👍. Är livrĂ€dd för att fĂ„ in damm/sten vid polering. Ser du nĂ„gon risk med det?
Mvh Mathias

Tackar, jo det blev bra. Lite som M.Broberg skriver nedan, hamna ngt pÄ backen sÄ blir det utvisning resten av matchen direkt. Microfiber-trasor/poler-rondeller som jag anvÀnder tvÀttas mellan omgÄngarna för att hÄllas rena, de ligger i stÀngda lÄdor för att inte riskera bli smutsiga mm. Jag har hittills inte rÄkat ut för nÄgra problem med damm/grus vid polering el likn. Har polerat flera bilar utomhus utan att ngt hÀnt, givet bra och skuggigt lugnt vÀder.

minus 0,5 sekunders regel nĂ€r det gĂ€ller att tappa saker pĂ„ marken 😛
tappar man en trasa/mikrofiberduk eller polertrissa sÄ Àr den död tills den gÄtt genom tvÀtten en gÄng.

LĂ€tt att det Ă€r. Dottern pĂ„ 3,5 Ă„r var ju med o tvĂ€ttade bilen hon Ă€r inte lĂ€ngre bort Ă€n en armlĂ€ngd nĂ€r hon tvĂ€ttar med svamp. Talar alltid om att tappar du den pĂ„ marken sĂ„ gör det inget kom till mig sĂ„ fixar vi det. Hittills har hon aldrig tappat svampen….. hon har bĂ€ttre statistik Ă€n jag kan jag meddela iaf pĂ„ den punkten.

Det Ă€r Ă€ndĂ„ lite magi att köra med maskin och se skillnaden före och efter. Nackdelen med att polera sjĂ€lv Ă€r ju att man ocksĂ„ hittar alla skador pĂ„ bilen… Mkt gĂ„r ju att ta bort men inte allt.

• Det hĂ€r svaret redigerades för 6 mĂ„nader, 2 veckor sedan av .

Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du anvÀndandet av kakor. mer information

Dina kakinstÀllningar för denna webbplats Àr satt till "tillÄt kakor" för att ge dig den bÀsta upplevelsen. Om du fortsÀtter anvÀnda webbplatsen utan att Àndra dina instÀllningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan sÄ samtycker du till detta.

StÀng