Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 / Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

    april 14, 2020 at 15:23 #468982

    Hej! Shit vad bra ?. Är livrädd för att få in damm/sten vid polering. Ser du någon risk med det?
    Mvh Mathias

    Tackar, jo det blev bra. Lite som M.Broberg skriver nedan, hamna ngt på backen så blir det utvisning resten av matchen direkt. Microfiber-trasor/poler-rondeller som jag använder tvättas mellan omgångarna för att hållas rena, de ligger i stängda lådor för att inte riskera bli smutsiga mm. Jag har hittills inte råkat ut för några problem med damm/grus vid polering el likn. Har polerat flera bilar utomhus utan att ngt hänt, givet bra och skuggigt lugnt väder.

    minus 0,5 sekunders regel när det gäller att tappa saker på marken ?
    tappar man en trasa/mikrofiberduk eller polertrissa så är den död tills den gått genom tvätten en gång.

    Lätt att det är. Dottern på 3,5 år var ju med o tvättade bilen hon är inte längre bort än en armlängd när hon tvättar med svamp. Talar alltid om att tappar du den på marken så gör det inget kom till mig så fixar vi det. Hittills har hon aldrig tappat svampen….. hon har bättre statistik än jag kan jag meddela iaf på den punkten.

    Det är ändå lite magi att köra med maskin och se skillnaden före och efter. Nackdelen med att polera själv är ju att man också hittar alla skador på bilen… Mkt går ju att ta bort men inte allt.

    • Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av Mr_SunBear.