Svar till: Saab og9-3 2.0t

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab og9-3 2.0t Svar till: Saab og9-3 2.0t

Lsoderlund
Deltagare

Blev lite snabbmek under lunchen. Eftersom jag som många andra arbetar hemifrån är det lätt hänt att man slänger i sig maten medans man arbetar, men i dag tog jag en mek-lunch och gjorde slag i sak. Panel och rattbyte.

931
Gamla panelen ute, så även ratten.

932
Inpassning av trä-panelen.

933
Panelen fastskruvad och komponenterna börjar hitta sin plats.

934
Ratten på plats. Har en Aero-ratt också, men valet föll på träratten för att alltid retar det någon plus att det matchar sjukt bra mot panelen.

935
Airbag på plats, knappar på plats så även stereo. Allt kontrollerat och funktionstestat.

Hittade även detta fack på en av skrotrundorna.

936

937

Faktiskt inte så vanligt som man vill tro, bara sett det på ett ytterst fåtal bilar tidigare. Vad det tillval tro?

Det var nog allt för denna gång, nästa steg blir att montera AS3 i bilen. Passade på att montera in kabeln i stereon så att det blir lätt att koppla in slutsteget. Skall väl även försöka hinna med en rejäl polering och vaxning.

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab NG9-3 SC ´07 "Andrabruksen"

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng