Svar till: Motorn blir inte varm och ger skumma ljud

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Motorn blir inte varm och ger skumma ljud Svar till: Motorn blir inte varm och ger skumma ljud

Jag trodde inte kylargardinen ärvdes av långnosarna. Jag kör fortfarande omkring med mindre än 1(3 av min V4-kylare blottad för fartvinden, och behöver tack vare vårvädret inte heller mycket kupévärme, ändå tar det lååång tid att få upp tempmätaren till gröna området. Jag begriper inte varför det är så här när kylartermostaten är från en Volvo B20 som inte hade några som helst problem att reglera temperaturen jämnt och fint oavsett årstid. Gissar det lilla bypass-hålet i termostathuset ger mer cirkulation genom kylaren än man kanske tror. Hmm… De flesta motorer jag tror mig ha koll på brukar ju ha en intern cirkulation via T-rör från termostaten tillbaka till cylindrarna när termostaten är kall, medan Saab TT släpper detta lilla läckflöde genom kylaren.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng