Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Forum Övrigt Projekt / Min bil Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Så har man lärt sig något nytt igen. Bruno fick följa med till golfbanan och vaktade parkeringsplatsen under tiden jag förlustade mig med kamrater. När jag stängde så låste jag förardörren med låsknappen innefrån, och sedan stängde jag passagerardörren. La in verktygslådan i bagaget och låste även detta. Iväg och motionera mina hittebollar och de gamla klubborna som någon givit mig som gåva. En trevlig eftermiddag, och sedan lovade jag en kompis att få åka med en bit på vägen.
Kommer fram till Bruno, öppnar bagaget och tar ut verktygen för att få in golfklubborna. Sedan försöker jag öppna dörren. Tji fick jag. Det går inte att trycka in knappen, även om det är upplåst. Vad f-n är detta? Funderar ett tag och kommer sedan ihåg att när jag köpte Bruno fanns där inte någon låsknapp på förarsidan. Inser att det kanske är så att man blockar något med detta förfarande, dvs att låsa med knappen.
Hmm, verktygen i lådan kanske kan hjälpa mig. Men kattstryparen är inte tillräckligt styv, och ståltråden för kort.
Attans också, får väl ringa försäkringsbolaget då. 1500 spänn för att öppna en bil. Första frågan jag fick av grabben på Folksam var om batteriet var slut i fjärrkontrollen, och om jag försökt öppna med nyckeln, som sitter nertill i fjärrkontrollen…. Jag meddelade att en FOB inte var uppfunnen 1964. Vad menar du med uppfunnen 1964 undrade grabben. Så jag förklarade att vid denna tidpunkt så låste man fortfarande alla bilar med nyckel, fjärrkontroll var inte uppfunnet. Tystnad….. Menar du att bilen är 56 år gammal? Jo, sa jag….
Så, de skickade assistanskåren…
Sen började vi leta lite till och hittade faktiskt en kabel till en gammal dymo, och om man matade in den i springan i dörren, samt höll upp den med en kattstrypare så kunde man komma hela vägen till låsknappen :-). Sen blev det en ögla och man kunde öppna.
Ringde assistanskåren och sa att jag löst problemet, men det kostade ändå 800. Lärdommen är att aldrig låsa förardörrenmed knappen, inifrån…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng