Svar till: Saab og900 turbo cab ´87

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab og900 turbo cab ´87 / Svar till: Saab og900 turbo cab ´87

    Anonym
    april 29, 2020 at 09:23 #469641

    En bläster hade varit kul att ha, nu har jag förvisso både kompressor och blästerpistol, men har inte möjlighet att blästra då det kommer yra sand överallt och det är tyvärr inte ett alternativ. Hade säkert blivit bra med en bläster och ny färg, men nu får de se ut som de gör.
    Nya slanghållare har jag inte sett, men dessa följer inte med nya ok, utan måste flyttas över, och oftast är de i skicket som mina, vilket är rätt kassa. Kanske borde nytillverkas, eller i alla fall tillhandahållas av klubben. Någon som har artnummret på hållarna?
    Dessa ok köpte jag för länge sedan. De är proffsrenoverade original-ok och det står SAAB instansat i oken. Biltema säljer även ok till og900, men dessa är av horribel kvalitet, och man får vara glad om de håller ett år innan de börjar kärva ihop. Just bromsok lönar det sig sällan att köpa billigast möjliga. NOS original är troligen nästan omöjligt att hitta.

    Vänster sida: 91 02 856
    Höger sida : 91 02 864

    Tyvärr även med notat NLS