Svar till: Saab og900 turbo cab ´87

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab og900 turbo cab ´87 Svar till: Saab og900 turbo cab ´87

M.Broberg
Deltagare

Det går ganska lätt att bygga ett blästerskäp av en hink/balja som har lock, ju mer tätslutande desto bättre. Men det finns silvertejp.

Tror att en matförvaringslåda i nån lite tåligare plast funkar fint med förstärning innuti o frm av tex plexiglas.

låda

en blästerpistol på det och lite rör så är man hemma 🙂 har man en grovdamsugare ståendes så kan man få det riktigt bra.
Lådan kommar slitas ut med tiden, men kostar den under 100 lappen så kan man köpa 2 lådor och några lock och ställa dom i varandra direkt. så ser man läckage om inte annat. skyddsflm för blästerskåp finns att köpa löst

visst, ett vettigt blästerskåp är bättre men med lite fantasi går det mesta att lösa 🙂

Ska fundera på denna lösningen om jag har stora saker att blästra med sand. Mitt blästerskåp är av bänkmodell och rätt litet. Sen kör jag glas i det. byta medel är drygt.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng