Svar till: Saab 900 ’89 conv "räddning"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 ’89 conv "räddning" Svar till: Saab 900 ’89 conv "räddning"

#469697
turbocab
Deltagare

Finns ju en del att titta på. APC boxen i sig krånglade för mig på en bil.
Har du kollat tändningen? Om den står fel så kan det påverka laddet. Jag har råkat på jättemånga T16 som ägarna vart ”jättenöjda” med men som haft helt fel tändning och tappat i effekt, så det är ju värt att kolla upp. (har inte lusläst tråden och sett om du gjort det). 16 grader.

Minsta lilla problem på tändsidan är ju lurigt. Hade en MonteCarlo hemma för några år sen och på den kollade vi ”allt”. Inte förrän ägaren bytte Rotorn på den så kom laddet igång bra. En liiiiiiten spricka eller nåt, när bilen skulle börja ladda rejält så slog det väl över och det stora laddet uteblev. Jättelurigt!

Tändkablar? jätteviktigt också, min gamla Röda hade eftermarknads fula ljusblåa tändkablar. Den gick som en raket. Jag vill ha den original och beställde ”original-liknande” svarta tändkablar till den. Tappade allt ladd typ….. TIllbaka med ljusblåa fula kablarna och allt var bra igen. Bilen såldes flera år senare med dessa fula kablar fortfarande i och gick som en raket då med. Mkt märkligt!

Kablar, jordning har Plankan redan föreslagit – en service handbok med kabelschema kan hjälpa, då kan man börja ohm-mäta sen och kolla över. Kika så inte broms-kontaktens signal är på hela tiden?

Lycka till! En T16 är så härlig att köra när laddet funkar!

/Martin.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng