Svar till: Saab 900 CD -81

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 CD -81 Svar till: Saab 900 CD -81

mabo
Deltagare

Dörrarna på CDn var i riktigt dåligt skick. Som tur var fick jag tag i 4 bättre dörrar även dessa behövde mycket jobb. Först trodde jag att CD-modellen hade egna dörrskinn som monterades på förlängda dörramar, så var det inte: Framdörrarnas dörrskinn är från 2-dörrarsmodellen och har kortats och fått handtaget flyttat. På bakdörrarna har två dörrskinn skarvats. Tillverkningen måste varit i det närmaste hantverksmässing och har nog bidragit till ytterligare grogrund för rost.

Provmontering av dörrar innan rostlagning tar vid

IMG_0965

Nedslipning av gammal lack och spackel. Räknade till fyra! lager lack. Fick hålla på och damma utomhus

IMG_1086

Runt handtaget och låset var det illa sargat av rost och x antal inbrott. Får ersättas med en donatorbit

IMG_1087

Inpassning av donatorbiten

IMG_1093

• Det här svaret redigerades för 5 månader, 4 veckor sedan av .
  • Det här svaret redigerades för 5 månader, 4 veckor sedan av .
Bilagor:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng