Svar till: SAAB 96 mc-66 (snövit)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 mc-66 (snövit) Svar till: SAAB 96 mc-66 (snövit)

farmerson
Deltagare

Ser at venstre baksjerm er av den nyere typen. Jeg har en ful, men så godt som rustfri av den gamle typen men korrekt plassert hull for tankpåfylling. Den kan du få av meg om du vil ha.

Skarpsynt, Ja alla skärmarna är bytta till nya på 90-talet. Jag får tacka för det fina erbjudandet på skärmen men jag har redan fixat en (ny) skärm.

snovit53

Kul att svetsfogarna får godkänt men det är ju tur att det finns slippapper…
Tyvärr har min mobil dött med en massa bilder på rostlagandet så det blir en lite hopp i renoveringen.

snovit41
snovit42
snovit43
snovit44
Då var alla dörrar och bakaxel mm borta. någon som vet vilken färg det ska vara på bakaxeln och A-armarna?

Fick även ett litet paket från saabklubben med ekonomiplåt.
snovit45

Höger hjulhus har också fått sig en omgång med svetsen.
snovit46
snovit47
snovit48
snovit49

Det blev lite buckligt här ska försöka räta det med hammare och doly, kommer ju inte synas när säten och allt är på plats men skönt att veta att det ser bra ut där också.
snovit50

Det fanns inte så mycket kvar av fjäderfästet men den slängdes in i blästern och fick lite ny plåt dessutom. Tror det kan bli rätt ok tillslut.
snovit51
snovit52

Bilagor:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng