Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…* Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

M.Broberg
Deltagare

Det tar sig frammåt nu. vartute och kört ett par riktigt korta rundor.
Hastighetsmätaren jag hade tog jag sönder när jag justerade mätarställningen, råkade slita av axeln till nålen.

Blev en tur och sen hem för en motortvätt. det behövdes!

Ute-på-vift-2

Börjat få i inredningen igen, först mattorna och dom nya stolarna som är betydligt fräschare än dom gamla.

Återmontering-av-mattor

Och en instrumentbrädan igår 🙂

IMG_20200502_164709

Nu börjar det närma sig att montera rätt box med rätt program för T7 MV. blir ett standard 2.0T fulltrycks 185 hk program till att börja med.

Köpte en 3″ Downpipe även känt som en ”Batteriböjj” häromdan. var en till salu typ överallt för små pengar och jag tog den 🙂

och hittade ett hål i bakre delen av hjulhuset höger bak. ser inte ut som rost utan snarare som det skadats när bilen krockades. Reservhjulsbaljan va riktigt jävla full med damm kan jag lova.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng