Svar till: Saab og900 turbo cab ´87

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab og900 turbo cab ´87 / Svar till: Saab og900 turbo cab ´87

    maj 7, 2020 at 22:29 #470306

    Om ljudet blir för högt är ju mkt en smaksak såklart. Din bil har ju långa främre dämparen, som skapar ett härligt gurgel ihop med hagelbrakaren och Simons bakre dämpare. Blir kanske vid fullt pådrag/högre hastigheter lite högljutt i en cab men frågan är ju hur ofta man kör så. Om du mest smyger omkring och lyssnar på fåglarna i cabben så kanske man också skall tänka sig för innan man byter, bakgrunds-gurglet blir ju en anings högre hela tiden. Ibland är jag också sugen på en Hagelbössa men jag fortsätter på Original-stuket. Det gurglet räcker för mig. Möjligen har min börjat låta mer också med ålderns rätt på grejorna (jag tror bakre burken är original 1991!) . Grannen säger att han hör att det är jag långt ner i backen, och då kör jag lugnt….

    Svårt beslut kanske – eg skulle du försöka köra nån cab som har just detta innan du själv satsar tid och pengar på byte? Vissa får inte nog av T16 ljudet, andra kanske mår bäst av “lagom”, som jag. 🙂 Svårt veta innan man testat! Sen är ju som sagt ditt nuvarande systems status också en osäkerhetsfaktor i hur mkt ljudet faktiskt ökar. Sköna problem detta.

    /Martin.