Svar till: Tjutande ljud från motorn

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Tjutande ljud från motorn Svar till: Tjutande ljud från motorn

Hej
Jag ska prova ditt förslag i dag mellan regnskurarna, blev lite konfunderad i går då jag trodde att det var fördelaren som spökade.
Fördelaren kändes lite konstig och trög i vissa lägen då jag rev isär motorn för ca 1år sedan, efter rengöring och smörjning tyckte jag den blev något bättre, jag trodde att det var den som tjöt då det har varit den enda komponenten som var tveksam vid demonteringen.
Är det något man kan montera fel som man inte tänker på när man sätter ihop motorn?
Det är första gången som jag försöker fixa en V4 motor så jag saknar erfarenhet av vad man ska titta på eller ”se upp med”

MVH Micke

Saab 9-5 kombi -07, 95 V4 -73, 95 de lux -63, mc Örnen 120cc -50

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng