Svar till: Sivan har tappat gnistan.Hjälp

Forum Modellspecifika forum OG900 Sivan har tappat gnistan.Hjälp Svar till: Sivan har tappat gnistan.Hjälp

Jan Idenäs
Deltagare

Var idag och hämtade bilen för tredje gången hos Mekonomen.Dom hittar inget fel.for iväg ,stannade vid affären och när jag skulle ha igång bilen (Död igen)
Startmotorn drar runt.Kolladem med en voltmeter på + stiftet nr 15 på tändspolen.ingen 12 Volt ,provade med kontaktspray i tändningslåset,blev mycket bättre .Nu finns det 12 volt på primärsidan av tändspolen,men ändå ingen gnista.Provböt med en tändspole som jag har i en -89 turbo,funkade inte då heller.Men jag har testat båda tändspolarna i turbon så jag vet att dom är ok.Va f….n ska jag nu hitta på?Hlsn Janne

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng