Svar till: SAAB 99 GL -84

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 99 GL -84 Svar till: SAAB 99 GL -84

Lsoderlund
Deltagare

Snygg bil det där. Man blir ju faktiskt sugen på att få tummen ur och färdigställa sin egna. Kan eventuellt ha en hastighetsmätare övers, skickar PM i så fall.

Visst är det! Tycker US turbo gör sig väl på 99an🙂 du har väl en s.k. ”Hörapparatsbeige” 99 4d? Den ser mycket fin ut. Det gäller väl att hitta rätt tillfälle och motivation, min 99a stod i 8 år innan jag fick ett ryck och fixa iordning den… tack, men jag vill nog främst få fart på originalmätaren, jag har extra liggandes men original är ju original du vet 🙂

Stämmer bra, i år ska den bara ut. Har lyckats hitta den del som försvunnit i renoveringen, så nu finns inga hinder bortsett tid.

Beträffande sprickor i topplocket så har jag sett det på en T8 tidigare. Där blev sprickan värre och värre tills kompen totalt försvann.

Om växlarna är svåra att få i så skulle jag gissa på att gummiknuten är dålig. Hojta till om du vill ha en fräsch, har en över från renoveringen av min 99:a. Begagnad, från min 99:a. Den fick nämligen en NOS när allt vidgjordes.

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab NG9-3 SC ´07 "Andrabruksen"

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng