Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -78 'GAJ' Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

johannes
Deltagare

Lite uppdatering. Efter den hemskt långa och blöta ’vintern’, som tyvärr GAJ fick spendera ute på parkeringen så har vi varit ute och kört en del. Den är fortfarande lika svårstartad, trots byte av bränsleslangar, och att jag blåst ur ledningar ända bak till tanken. Jag ropade dock hem en Weber 36/36 DCD, som blir nästa projekt. Tusan vore väl om inte det skulle lösa problemen. Nåväl lite bilder så länge:

Gav bilen en välbehövlig tvätt. Alltid kul att se lacken blöt, så man kan fantisera om hur den skulle se ut med lite polish. Ska ’bara’ fixa alla rostblemmor först.. host..
20200519_193527

Utmanade också ödet och körde in högtryckstvätten i motorrummet, kanske inte optimalt, men ingen minns väl en fegis.. hursom, det ser betydligt mycket bättre ut efteråt.
20200520_174540

Hade också en varvräknare liggandes som också ropades hem på tradera för ett tag sedan. Lite äkta ghettomontage så länge, innan jag listar ut hur jag vill ha det.
20200521_210240
20200521_210249

Passade även på att klippa ut lite skum el som jag inte visste vad det skulle vara bra till (man ser t.ex. reläet som sitter monterat på väggen i motorrummet på toppen av bilden)

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng