Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Mr_SunBear
Deltagare

En uppdatering om vad som pysslats med sista tiden. Den gröne 900:an behöver få nytt tyg till innertaket då det börjat lossna lite (gjorde detta jobbet 2014 så det är backjobb helt enkelt). Så jag tog bort tyget från innertaket och insåg att det skulle kräva lite mera jobb för att få stommen hel o snygg för nytt tyg. Efter en del letande så fick tag på ett nytt innertak av Isak i Strängnäs.

Sagt och gjort så förra helgen lånades svärföräldrarnas 9-5 kombi och kosan styrdes mor Strängnäs för att hämta innertaket vilket stommen var i utmärkt skick. Väl hemma så började jobbet med att ta bort det gamla tyget och göra rent från gamla lim och skumrester. Denna gången passade jag på att behandla stommen med att stryka på ett lager polyester för att styva upp stommen. Tydligen ska klistret fästa bättre med. Det är dock ett arbetsmoment som kräver god ventilation och lite snabbt arbete innan härdaren börjar göra sitt med polyestern.

Tyget och lim är redan fixat sedan i höstas från SSK. Men när jag rullade ut tyget så har baksidan en skada samt det är grova tryckmärken i tyget, så just nu ligger det på en plan yta för att kurera sig självt förhoppningsvis. Jag har varit i kontakt med SSK gällande skada och märken så inget riktat mot dem. Jag vill inte riskera att det inte blir bra då det krävs en hel det arbete om det inte blir bra. Så fortsättning följer med innertaket. Bifogar lite bilder på projektet så långt.

IMG_5699

IMG_5700

IMG_5720

IMG_5721

IMG_5722

IMG_5723

IMG_5745

IMG_5749

IMG_5750

IMG_5892

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng