Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -78 'GAJ' Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

johannes
Deltagare

Det blev lite mer gjort i helgen. Fick äntligen bytt förgasaren till den Weber DCD 36/36 som jag nämnde ovan. Jag ställde in mig på en lång dags skruvande och fipplande för att få grejerna att passa, men måste säga att det gick oväntat bra.

Ut med den gamla!
gammalt

Skruvarna som sitter är för långa och tar i Webern om man inte monterar någon slags distans, eller sågar ner dom. Jag hade två stycken bakelitplattor liggandes, så jag testade med det + packningar och då gick det utmärkt.
weber

Hade fått för mig att gasstaget skulle bli ett problem. Men det passade faktiskt rakt på! Jag böjde till fästet en smula bara så att det inte tog i förgasaren. Behövde inte ens justera längden eller nåt. Lysande. Monterade ett mini-luftfilter på ventilkåpan.
weberdcd36

Efter detta var det dags för provstart. Bilen hoppade igång snabbt, men dog direkt och jag såg att det flödade över friskt, och det blev en bra pöl soppa runtom förgasaren. Men efter att ha torkat upp detta samt justerat flottörnivån till ~6-7mm (Den var över 10mm), så var även det problemet löst.

Ska bli kul att börja justera allt nu. Måste bara få tag på en luftburk, eftersom detta saknades, sen blir det ventiljustering, tändinställning, förgasarbestyckning/justering. Det ser vi fram emot.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng