Svar till: Vad kör ni för motorolja i era OG900 Turbo?

Forum Modellspecifika forum OG900 Vad kör ni för motorolja i era OG900 Turbo? Svar till: Vad kör ni för motorolja i era OG900 Turbo?

turbocab
Deltagare

Jag kör på den GM oljan, 5w-30. Brukar ju säljas ut på Saabfestivalen. Köpte två dunkar – räcker 4 år till cabben. 🙂 Har precis hällt i en dunk nu och räknar inte med att byta förrän om två år igen och knappa 1000 mil då. Jag går inte över 1000 mil, men jag häller inte ut olja, helsyntet, som gått 500 snälla mil i en sommarbil…. 🙂 Nån kommer säkert tycka att man måste byta varje år…. Då vill jag veta varför. 🙂

Svårt byta olja med värdighet i en og. Filtret skapar en del kladd…. Fram med lite avfettning och vatten efteråt.

/Martin, 900 Aerocab 1991.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng