Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…* Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

M.Broberg
Deltagare

Idag har det blivit några mil nöjeskörning!

bilen funkar fint, det vibrerar från lite småsaker men jag vet vad och hur jag ska lösa det. Sen viner det om vattenpumpen när vattentempen når normalt läge så jag ska nog ta o byta den snart, mer kylvätskeklabb helt enkelt.

Tog en bild bredvid farsans väldigt skitiga 900s och där ser det riktigt vettigt ut! synd att den bilen inte är tvättad på 2 veckor och står ute..

IMG_20200528_181128

cockpit vy

IMG_20200528_191114

1 av 3 extramätare fungerar. Den viktigaste, laddtrycksmätaren, fungerar och milställningen är helt åt helvete (ca 10k mer än bilen gått).

jag har givare till dom andra två VDO mätarna. Olejtrycksmätaren sitter i redan. kopplade jag in på befintligt kablage hade jag 1 bar oljetryck på 4000 RPM och innan dess 0, det kändes inte rätt.
och då oljetemp, ja den vet jag inte var jag ska placera.

Steroen köpte jag till min förra 900. Köptes begagnad 2008 och har CD samt radio funktion! Som tur var så satt det en AC/DC skiva i så man kan spela Back in Black på dom två slitna 4″ högtalarna medans armbågen sticker ut ur den öppna sidorutan och solen steker genom den öppna takluckan.

Så, massa jobb! men det kommer lösa sig.

och som om det inte Fanns att göra så beställde jag sänkfjädrar nu ikväll. Ska köpa 2 däck till sen åker 16″ och sänkfjädrar på.
Kommer bli klockers!

Bilagor:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng