Svar till: Förgasar/tomgångsinställning -79

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Förgasar/tomgångsinställning -79 Svar till: Förgasar/tomgångsinställning -79

Matttias
Deltagare

Hej Lasse!

Tack för svaret. Som vanligt så glömde jag att skriva dit väsentlig information innan jag postade.

Jag har ett brytarlöst system, och därför är inte brytarna en faktor. Alla vakuumslangar är bytta till nya, och det fungerar som det skall. Att svartröken beror på fet blandning är också min diagnos. Jag har dock gått bet på att få till blandningen och därmed också tomgången. Choken tycker jag verkar fungera som den ska i det hänseendet att jag stått och tittat på den medan motorn blir varm. Filtret är också det nybytt. Jag kan förstås inte lova att jag gjort rent förgasaren tillräckligt, då det var min första gång pillandes på en förgasare ö.h.t, men bilen gick avsevärt mycket bättre efter min operation. Alla munstycken är original. Bilen har endast gått (dokumenterat så) 6.500 mil. Ger sig munstycken på den sträckan? Åren är ju förstås 40 vid detta laget så tidens tand kan ju ha gjort sitt.. Finns det nya ersättningsmunstycken att få tag på eller måste man rentav byta förgasare? (ingen googling gjord).

Flottörhuset har rätt mängd bränsle enligt min undersökning (enl. VHB)

Problemet med fet blandning kvarstår alltjämt – jag har dock inte kollat tändningen mer än att rotorn stod enligt instruktion vid 6 grader på drevet.. På den frågan är dock har jag dock en undran. I VHB står det att tändningen skall vara 6 grader. På klisterlappen i motorutrymmet står dock 3 som tändgrad.. ?

Matttias

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng