Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Mr_SunBear
Deltagare

Fortsättning med innertaket. Fick nytt tyg från SSK som såg betydligt bättre ut gällande veck o tryckmärken (Bra support o service). Dock var detta tyg tjockare och styvare än det jag limmade fast 2014/2015 och det var svårt att få det snyggt iaf för mig som amatör. Kunde vara i föreningslokalen i vår Brf och det underlättar med utrymme för dessa typer av jobb helt klart. Det nya tyget är även ljusare än det gamla som är på c-stolparna. Det var väldigt varmt i måndags när det limmades fast så man fick jobba snabbt då limmet torkade i blixtens hastighet. Så jag är inte helt nöjd med resultatet men det får duga så. För att kunna montera in taket krävdes det ju att man fick hämta hem den gröne. Alltid lika trevligt. Igår kväll så monterades taket in och det gick väl bra i det stora hela. Det märktes att detta tyg var tjockare för det blev tight att få plats med innertaket, men det gick. Skönt att det är avklarat. 🙂 Bifogar ett par bilder på kalaset.

IMG_6018

IMG_6020

IMG_6122v

IMG_6124v

IMG_6125v

IMG_6126

IMG_6183

IMG_6186

IMG_6188

IMG_6192

IMG_6194

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng