Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -78 'GAJ' Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

johannes
Deltagare

Slirande vattenpump tänkte jag också på men vid 120km/h så har man ju redan rätt så höga varv på motorn så remmen borde slira redan då. Men om man kör hårt med en sliten motor så går den lättare upp i temp än en likadan motor som är bra. Ingen regel men ibland blir det så, hoppas det blir bra med renoveringen. Om det är originalmotorn som sitter i så har jag bytt balans och vevlager i den någon gång runt 2005-2007. Sitter det 175-70/15 Michelin på fotbollsfälgarna jag fick beställa dom från en bilskrot ovanliga redan då.

Aha! Det sitter minsann sådana Michelindäck på. Har du ägt bilen, eller jobbat på den? Skoj i sådant fall, berätta mer :D. Var hände detta. Vet att den gått långt uppe i norr innan typ Kiruna/Gällivare? Minns inte om den kom neråt vid ägarbytet 2006, eller om det var 2011. Nu är den i alla fall i Härryda utanför Göteborg. Förra ägaren sa att motorn hade renoverats, och att det satt någon typ av ’snällare’ trimkam i den.
När balansaxeldrevet rasade så kände jag på lagren, och kände inget glapp i dom alls, och den lär väl inte ha gått så långt sen dess heller, så då känns det ju ändå värt att skruva vidare på denna motor.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng