Svar till: Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08 / Svar till: Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08

    juni 9, 2020 at 22:37 #471729

    Det har varit en hektisk vecka hitils!

    Måndag vaknade jag med en sjuhelvetes migrän så jag blev imponerad av hur ont det gjorde. Slänga i mig massa tabletter och sova tills det la sig lite.

    Åkte jag och hämtade dom nya framdäcken på posten. letade hjul muttrar här o var eftersom jag saknade 6st öppna muttrar, jag hade stängda men dom var ivägen för nya fälgarnas kåpor.

    IMG_20200608_111214

    Liten paus för att efter lunch hoppa in i bilen och åke jag vidare och krängde på däcken sen raka vägen hem igen.

    IMG_20200608_131125

    Eftersom migränen hade gjort sig påmind i ett par timmar vid detta laget så var det bara bryta ihop o komma igen nästkommande dag.

    Idag (alltså den nästkommande dagen) så lastade jag ur fälgarna, kollade vilka som var höger/vänster (däcken har inte rullriktning men högersidan är fulast, så då hamnar dom mer skadade fälgarna där)

    IMG_20200609_111006

    Monterade och kollade frigång mot fjädrar. Där fram kan det behövas lite spacer om jag ska ha mer Camber, vilket jag såklart ska ha.

    Sänkte ner den och tog provturen med nya fjädrar och hjul.

    IMG_20200609_180958

    IMG_20200609_150853

    Fjädrarna gjorde skit mycket för väghållningen vilket jag inte väntat mig, stötdämparna är fortsatt slut så när som byts så jävlar.

    Har inte kört så mycket men med styrningen SSV (Spontan Servo Serkan) så går det lättare att styra när Servon inte känner sig spontan nog att faktiskt ge servo verkan.

    Remmen till vattenpumpen/generatorn är lite hårt späns men annars har jag inte märkt nått ang bytet av vattenpump.

    Baksätet glappar i nedre fästet (saknas nog ett nedre fäste) och det är ett hälla slammrande därifrån. Har en ny rygg påG som ska skickas jättesnart sedan februari eftersom det glömdes när resten av inredningen hämtades. Så det kanske löser det problemet.

    Hade velat ha en ny platta till dörrsidan på passagerarsidan med för där är det nått som inte stämmer, dels att hörnet saknas och dela att det skramlar ibland.

    Ja sen är det mest småskit. Nu är jag riktigt taggad på att få tyget till innertaket.