Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Forum Övrigt Projekt / Min bil Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

saab v4-ever
Deltagare

Oj, du har ju gjort nästan allt man kan göra. Ser ut som gamla kylaren, den nya har inte plats för kylargardin. Jag skulle byta kylaren istället för att leta fläkt och annan termostat, skillnaden är stor efter kylarbytet, klart större än annan termostat/fläkt.

Jag har sett både gröna och svarta sommartermostater 80-85 grader. Sportens är oftast grön och om jag inte missminner mig är den 77 grader. Tyvärr kan du inte se gradtalet på din utan att demontera termostaten, jag gissar på 90 grader. När den är borttagen syns det inne i termostathuset, kan vara lite lurigt dock.

Det är lite svårt att se på din film om det bara är svängningsdämparen eller remskivan/svängningsdämparen som kastar. Mellan remskivan och svängningsdämparen sitter det en gummipackning som är nästan lika stor som svängningsdämparen, den kan torka/spricka. Jag tror dock i ditt fall att det räcker med åtdragning av bulten, om du ändå är där kolla skicket på fjäderbrickan. Minns inte åtdragningsmoment, men 5 kg låter bekant, kolla i VHB.

Lycka till!

Harald

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng