Svar till: Saab 900 Turbo -85, ladufynd! Ska bli fin sommarbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 Turbo -85, ladufynd! Ska bli fin sommarbil. Svar till: Saab 900 Turbo -85, ladufynd! Ska bli fin sommarbil.

Oscar Karlsson
Deltagare

Hejsan!

Nu var det länge sedan, tiden rullar på och husrenovering står på tapeten! Men några rader om 900.

Efter en omfattande recond och genomgång av bilen så tog jag min första provtur. Såååå spännande! Var nervös och tänkte att något går säkert sönder. Men icke! Han gick kanonfint, inga missljud eller konstigheter. Beställde då en besiktningstid i september 2019. Var säker på att det skulle vara en massa anmärkningar då den stått länge och endel rost. Men även den gick förvånansvärt bra, inga större anmärkningar. Ett bromsljus var trasigt, handbromsen tog dåligt och ett halvljus var högt. Inte dåligt för att ha stått sedan 2002 😎😎

Körde bilen endel efter besiktningen och bestämde mig att göra iordning den ordentligt under vintern 2019/2020.

Bilder från första provturen kommer här 😀

• Det här svaret redigerades för 3 månader, 3 veckor sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng