Svar till: Kylsystem

Forum Modellspecifika forum OG900 Kylsystem Svar till: Kylsystem

Martin
Deltagare

Håller själv på och brottas med kylsystemet, dock gick bulten av till termostathuset av, så har fått ytterligare problem.

Själv har jag en jäkla massa rost i systemet, verkar som att de tidigare ägarna inte haft i åtanke att kika på det. Jag får ut ca 5 l jag med, men det är bara det som är i kylaren och kärlet. Jag trodde att resten sätt i blocket/ nedre slangen/värmekranensystemet osv. Inte haft en tanke på att det är nått som täpper.

Vad gäller tempen så stiger min när jag står still, till kanske 70-80% innan fläkten kickar in och det sjunker. Det tar dock rätt god tid för att nått ska hända. Vid körning så ligger tempen allt som oftast stadigt på 40%.

Termostaten ser ju inte så kry ut, ganska missfärgad pga rost och nått annat mystiskt. Inte upplevt att jag haft problem, likt TS, men nu funderar jag ju på om det är nått galet…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng