Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Mats Jedmo
Webbmaster

Jo jag är ju som ni kanske vet gift med en fru som också gillar gamla bilar. Nu har jag nog satt en boll i rullning…………..
Hon har inte kört 96:an eftersom den har rattväxel och frihjul (hur det nu fungerar ?????)

Jaja, en dag ( nu i söndags) skulle vi till Torp / Uddevalla då ville hon övningsköra rattväxlat 🙂
Ja det var ju bara att fort som attan koppla ur frihjulet och åka innan hon ångrade sig.

Meta_driving_96

Ja det blev en trevlig resa på ca 3,5 mil med endast 2 växlingar som missade målet och en glad fru ”Detta var ju gör roligt”, ja det har jag ju sagt hela tiden 🙂
Nästa resa får nog bli med frihjul spaken lite längre fram än vad den var i söndags……..
Nu får man väl snart sätta fart med den andra 96:an om jag skall kunna åka rattväxlat frihjul 🙂

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

• Det här svaret redigerades för 3 månader sedan av .
  • Det här svaret redigerades för 3 månader sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng