Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Forum Övrigt Projekt / Min bil Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Hallå igen. Efter att ha varit på utflykt för väldigt länge sedan med Bruno och hälsat på Haralds fantastiska 64 or så är jag nu hemma. Bruno har ju varit ganska varm ett tag här. Kanske är det så att jag har fel termostat, så jag byter till en som jag så föredömligt har långtidslånat av Harald (TACK).
Laddningslampan började också lysa igår, typ konstant, men det var nog beroende på att jag bytt rem och att den nu slitit in sig lite mera (hittade inte någon 9,5 så jag tog en 10… Inte helt optimalt.
Har också hunnit med en tur till Blekinge, Ronneby närmast bestämt (i familjens SAAB 9-3 2012). Fick titta på Patriks urtjusiga långnos, med en fantastisk sång i pipan. Anledningen till besöket där var bla att jag vunnit en Tradera auktion på en bromstrumme avdragare, och det måste man ju ha.
Väl hemma igen så skall Bruno få nya brytare (0,4 mm har jag förstått) och sedan en bättre tändspole än Biltemas röda. Ska också sätta dit en ny remskiva, som förhoppningsvis kastar mindre än den gamla. Lite orolig blir jag dock när jag märker att man kan ”snurrra” remskivan pass 5° före man spänner den. Woodruffkilen verkar ha ett glapp. Detta är dock pass 10°bättre än med gamla remskivan.
Någon som vet hur bred woodruffkilen skall vara?

Kommer också att försöka ställa om tändningen, får se hur det går om min tändlampa fungerar…
Så, snart så hoppas jag att Bruno skall kunna ta en längre sväng igen.
Vroom, Tor

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng