Svar till: Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät

Forum Modellspecifika forum OG900 Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät Svar till: Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät

Saab_ahed
Deltagare

Hejsan,

Tack för intressant och rolig läsning.
Jag fick mig några goa skratt när jag läste igenom ditt inlägg.
”Danger Will Robinson, danger!” 😂😂

Angående symptomen hos din ögonsten, tycker jag det verkar korrekt antaget med antingen bränsle eller tändning.
Ljudet från ”BAD-FUEL-PUMP-B”, säker på att du inte tog en kaffekvarn? Nä, skämt åsido, detdär låter inte bra. Pumpar har en tendens att bli dåliga om dom står still för länge.
Ljudet i videon ”Working-Fuel-Pump-Saab-900-91” är väl helt normalt(?) Lite svårt att avgöra genom högtalare/hörlurar, men med tanke på att kameran/mikrofonen var rätt nära pumpen, tycker jag det är rimligt bränslepumpsljud. När man hör bränslepumpen med stängd baklucka, 5 meter bakom bilen, då är det definitivt dags för byte.
Har själv bytt bränslepump i min 900og, men det var ett tag sedan (och hördes 5 m bakom bilen med stängd baklucka) Får försöka friska upp minnet, och återkomma om jag kommer på ngt hjälpsamt.

Har du en elbox i främre vänster framskärm? Isåfall troligen BOSCH EZK tändsystem, och då en hallgivare på vevaxel remskivan.
Den kan även ge sådana symptom du beskriver. (egen erfarenhet)

Hoppas du hittar problemet, läser gärna fler välskrivna inlägg.
Ha de gött!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng