Svar till: Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät

Forum Modellspecifika forum OG900 Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät Svar till: Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät

saabaero
Deltagare

Pumpen är felvriden. Vad jag kan se har du passmärket ”kl 4”. Passmärket på tanken är mer ”kl 3” (jo det finns ett passmärke på tanken som brukar vara täckt av damm och skit).
Nu tror inte jag pumpmonteringen är orsaken till problemen men det kan ju ge problem när du har lite soppa om den sitter fel.

Bränslepumpar brukar inte tåla att torrköras. Ska man prova att den går så gör bara en kort provstart och ge den gärna en skvätt WD40 eller liknande innan start.

Hallgivare sitter som sagt innanför remskivan på vevaxeln och den är skitjobbig att byta.
Att bilen startar direkt tycker jag tyder på att det inte är hallgivaren. Vid hallgivarfel brukar den behöva kallna innan den startar.

Har varit med om ett liknande fenomen på en 900 och på den var det tändlåsrelät som glappade.
Det uppenbara på den bilen var att den hackade till ibland men startade igen direkt eller hann aldrig stanna. Det som var mindre uppenbart var att masssor av elfunktioner försvann som typ fläkt, torkare, div belysning mm och det är kanske inte lika uppenbart. Det var först när bilprovningen hade synpunkter som felet uppdagades.
Mitt tips är alltså att kolla tädlåsrelät.. Finns det tecken på varmgång kring stiften har du hittat ett fel

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng